Ana Hotels Eco & Social Friendly
În cadrul Grupului Ana Hotels, grija față de mediul înconjurător, preocuparea pentru educația copiilor sau pur și simplu dorința de a aduce bucurie pe chipurile oamenilor, sunt doar câteva dintre lucrurile care ne determină să ne implicăm în mod activ și constant în acțiuni de ESG (environmental, social, governance). Credem în gesturi simple care pot contribui la schimbări pozitive, fie că este vorba despre crearea unor ateliere pentru copii care să le stimuleze imaginația și să le dezvolte educația de mediu sau despre suport acordat persoanelor cu dizabilități. Campaniile noastre de responsabilitate socială, guvernanță corporativă și acțiunile ecofriendly pe care le implementăm, reprezintă contribuția noastră în cadrul comunității și a mediului de afaceri și grija pe care o purtăm pentru mediul înconjurător.
SUSTENABILITATE
Acțiunile pe care le poți face pentru mediu pot deveni treptat un stil de viață. Credem că împreună putem schimba viitorul!.
“Go Green” a fost deviza noastră atunci când am decis instalarea punctelor de încărcare pentru mașini electrice, în parcările hotelurilor noastre și a panourilor fotovoltaice la Crowne Plaza Bucharest și sediul ANA Hotels.
Un stil de viață sănătos se menține cu alimente cât mai naturale și bio. Bucătarii noștri și-au creat propriile grădini de condimente și legume pentru ca preparatele lor să aibă un gust desăvârșit, iar experiențelor oaspeților noștri să fie unele de neuitat.
Peste 60.000 de recipiente din plastic de unică folosință erau utilizate anual pentru consumabilele din băile hotelurilor noastre. Constienți de faptul că și prin acțiuni simple de prevenire a generării deșeurilor de ambalaje putem avea o contribuție semnificativă la protejarea mediului înconjurător și reducerea emisiilor de CO2, am redus consumul de plastic prin înlocuirea recipientelor de unică folosință cu recipiente reutilizabile. De asemenea, am renunțat la ambalajele și tacâmurile de unică folosință din plastic, în favoarea celor biodegradabile, respectând reglementările în vigoare. Greener Stay este inițiativa noastră pentru a reduce consumul de apă, energie și detergent. În fiecare cameră oaspeții vor găsi un door hanger Ana Hotels EcoFriendly prin intermediul căruia vor fi invitați să renunțe la serviciul de curățenie în ziua respectivă, plasând door hangerul pe mânerul ușii la exterior până în ora 22. În semn de mulțumire pentru implicarea în inițitiva noastră de protejare a mediului, oaspeții care sunt membri în programul de loialitate vor primi 10 puncte de loialitate In by Ana Hotels. În unele dintre hotelurile din cadrul grupului au fost înlocuite becurile incandescente cu becuri led, pentru a reduce consumul de energie.
În vara anului 2021 am dat start primelor ateliere de reciclare creativă, cu teme eco-friendly dedicate copiilor, organizate în grădina Complexului Ana Hotels Poiana Brașov. Cine spune că atunci când ești în vacanță nu poți învăța ceva util? În cadrul atelierelor, copiii au descoperit din tainele colectării separate a deșeurilor de ambalaje, au învățat cum un simplu recipient din PET sau o cutie de lapte pot fi transformate în mod creativ în jucării pentru ei și cât este de importantă reciclarea pentru protejarea mediului înconjurător.
Exploatarea sustenabilă, recuperarea nămolului folosit și evacuarea acestuia în mediul natural de proveniență pentru a asigura regenerarea sursei și rezerve pentru viitoarele generații, sunt obiective vitale pentru Ana Hotels Eforie Nord-Ana Health Spa. După utilizarea în scopuri terapeutice, estetice și de recuperare, nămolul rezultat este deversat printr-o conductă specială în Lacul Techirghiol, în zone special amenajate.
RESPONSABILITATE SOCIALĂ
Atunci când avem ocazia de a aduce o contribuție oricât de mică unei cauze în care credem, răspundem provocării imediat. De aceea, prin Ana Ski & Snowboard School, ne-am alăturat campaniei de CSR “Skiing with Disabilities” demarată de Asociația Club Sportiv Caiac Smile, ce sprijină persoanele cu handicap locomotor. Zeci de persoane cu dizabilități locomotorii s-au putut bucura de senzația unică a schiatului, grație achiziționării și donării unui scaun special creat pentru ei, către Asociația Club Sportiv Caiac Smile și a sprijinului oferit de echipa școlii Ana Ski & Snowboard. Am învățat alături de ei, că totul este posibil și că o dizabilitate nu te poate opri din a te bucura de zăpadă! În acest sens, Ana Ski and Snowboard School dorește să continue să ofere clipe speciale unor oameni minunați care își doresc la fel de mult ca noi să schieze și să fie pe pârtii.
Ana Spa Poiana Brașov s-a alăturat proiectului "Ophori Handmade Cosmetics", prima întreprindere socială de inserție din Brașov, autorizată și ca Unitate Protejată. Întreg personalul din producția cosmeticelor Ophori este alcătuit din persoane cu dizabilități. Implicarea Ana Spa Poiana Brașov constă în achiziționarea de produse pentru spa, având ca scop crearea de noi locuri de muncă pentru aceste persoane speciale.
De sărbători ne place să oferim zâmbete pe chipurile celor mici. Angajații grupului devin ajutoare generoase ale lui Moș Crăciun, fiind alături de copiii de la Asociația Centrul Un Pas Înaintea Autismului Argeș, o organizație non-guvernamentală care are ca misiune să îmbunătățească viața copiilor afectați de tulburări din spectru autismului.
Guvernanță corporativă
Implicare în organizații din domeniu.
Ana Hotels este prezentă în cele mai importante organizații din domeniu și se implică prin reprezentații săi. Odată cu declanșarea pandemiei Covid-19, Ana Hotels, prin CEO-ul Simona Constantinescu a preluat grupul de lucru din cadrul Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) care s-a ocupat de măsurile specifice forței de muncă și împreună cu grupul de lucru similar din cadrul Confederației Concordia a negociat și a susținut elaborarea cadrului legislativ necesar pentru sprijinirea financiară de către stat, prin Ministerul Muncii și structurile din subordine, a afacerilor afectate de pandemie. Începând din luna aprilie 2023, Simona Constantinescu deține și funcția de Președinte FIHR (Federația Industriei Hoteliere din România).
Promovarea turismului balnear și spa a fost o prioritate a grupului Ana Hotels atât la nivel național, dar și internațional, prin prezența Iulianei Tasie - Director General Ana Hotels Europa, ca vicepreședinte a Asociației Europene a Spa-urilor (ESPA) și Organizației Patronale a Turismului Balnear (OTPBR). Acceptarea României în cadrul ESPA este o recunoaștere europeană și internațională a resurselor naturale pe care le deține, dar mai ales pentru terapiile medicale și de sănătate realizate în stațiunile balneare .O latură importantă a calității de membru ESPA vizează și activitatea permanentă a acesteia la Bruxelles, unde este membru în grupurile de lucru UE și sunt consultați în ceea ce privește cerințele emise de Parlamentul European în privința turismului de sănătate și nu numai.
Employer branding
Încă de la începutul pandemiei, Grupul Ana Hotels a urmărit să implementeze măsuri cu un impact pozitiv și de protejare a membrilor echipei, siguranța în muncă a acestora și diminuarea pe cât posibil a disponibilizării acestora fiind prioritizate. Schimbarea normelor de servire și de igienă din hoteluri și SPA-uri, restricțiile și măsurile impuse de autorități în această perioadă, au dus la necesitatea derulării de traininguri cu angajații cu privire la aceste măsuri, dar și la noi moduri de comunciare cu clienții, de costumer care, siguranță și igienă. Pentru aceasta, s-a realizat un parteneriat cu Rețeau de sănătate Regina Maria care a asigurat conformarea la standardele sanitare impuse în timpul pandemiei, organizându-se periodic campanii de instruire și testare, precum și informare cu privire la vaccinare, atunci când a început procesul. S-a încheiat un contract cu compania Signal Iduna, astfel încât angajații să beneficieze de asigurări de sănătate cu suport medical atunci când au nevoie și să se simtă în siguranță.